“A Blurred Glass” review by Antonio Pinera

“This is an introspective work, endowed with a large dose of sensitivity, a composition lasting over an hour, written for string quartet, in the best of traditions, and accompaniment by the author, synthesizer. It could be classified as an avant-garde work, mixed with the tradition of the string quartet, but loaded with symbolism.
Sometimes classical music, and more avant-garde at others, in which the composer continues his good work in recent years, creating a dark score at times, keep in mind that it was written for a psychological thriller, where the string becomes obsessive in some parts, obtaining an almost minimalist style, and being very sensitive and ambient in other parts of the album, making the synthesizer and cello participate in these last more sensitive songs.
A sober and very dignified work, which comes to refute what I previously thought of this author, since I heard one of his works for the first time, and it is nothing other than that we are before one of the greatest talents of Today’s film music, unfortunately not sufficiently well known, but which I have no doubt, will become so over the years.”
Este es un trabajo introspectivo, dotado de una gran dosis de sensibilidad, una composición de más de una hora de duración, escrita para cuarteto de cuerdas, en la mejor de las tradiciones y acompañamiento por parte del autor, de sintetizador. Se la podría catalogar como una obra vanguardista, mezclada con la tradición del cuarteto de cuerda, pero cargada de simbolismo.
Una música de corte clásico en ocasiones, y más vanguardista en otras, en las que el compositor da continuidad a sus buenos trabajos durante los últimos años, creado una partitura oscura en ocasiones, tengan en cuenta que estaba escrita para una película de suspense psicológico, donde la cuerda se vuelve obsesiva en algunas partes, obteniendo un estilo casi minimalista, y siendo muy sensible y ambiental en otras partes del disco, haciendo al sintetizador y al chelo participe de estos últimos temas más sensitivos.
Una obra sobria y muy digna, que viene a refutar lo que ya con anterioridad pensé de este autor, desde que escuchara por primera vez una de sus obras, y no es otra cosa, que la de que estamos ante uno de los mayores talentos de la música de cine actual, por desgracia no lo suficientemente conocido, pero que no dudo, llegará a serlo con el paso de los años.

Author:

/

Tags: